Potrzebujesz leku? Możesz zamówić go przez internet. Sprawdź, jak to zrobić

Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Czy wiesz, że nie musisz iść do przychodni aby zamówić receptę? Leki możesz zamówić przez internet - za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta.
laptop kobieta radość szczęście
Nie musisz iść do przychodni. Możesz zamówić leki przez internet
Shutterstock

W przypadku chorób przewlekłych (np. nadciśnienie, cukrzyca, astma, depresja) pacjenci muszą regularnie przyjmować określone leki. Ich skuteczność zależy od ciągłości terapii, dlatego ważne jest, by nie dopuszczać do przerw w leczeniu z powodu braku recepty.

Zamawianie leków przez internet. Co warto wiedzieć?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że nie musi iść do przychodni ani dzwonić, by zamówić leki przyjmowane przez siebie na stałe. Istnieje bowiem możliwość zamówienia e-recepty bez wychodzenia z domu. Wystarczy skorzystać z Internetowego Konta Pacjenta lub aplikacji mojeIKP. Istnieje jednak jeden warunek: dana przychodnia musi oferować tę usługę.

Warto także pamiętać, że możemy zamówić tylko te leki, które już wcześniej zostały nam przepisane. W przypadku nowych leków czy zmiany dawkowania konieczna będzie konsultacja z lekarzem. Zdarza się też, że w przypadku dłuższego przyjmowania leków lekarz może też zechcieć sprawdzić, czy zasadne jest wystawienie kolejnej recepty. W tym celu może zlecić np. dodatkowe badania.

Jak zamówić leki przez internet? Instrukcja krok po kroku

W pierwszej kolejności na Internetowym Koncie Pacjenta w zakładce "Moje konto" należy wybrać swoją przychodnię i lekarza POZ. Wniosek o e-receptę trafia bowiem właśnie do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

By zamówić e-receptę przez IKP (na komputerze lub w przeglądarce) należy zalogować się na swoje konto na pacjent.gov.pl, a następnie wejść w zakładkę "Recepty". Po kliknięciu „Moje recepty" należy znaleźć lek, który chcemy ponownie zamówić. Istnieje także możliwość użycia wyszukiwarki i wpisania nazwy leku. Następnie należy zaznaczyć odpowiednie leki i kliknąć "Zamów receptę".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei by zamówić e-receptę w aplikacji mojeIKP (na telefonie) należy zalogować się do aplikacji mojeIKP, przejść do zakładki "e-zdrowie", a następnie znaleźć wcześniej wystawioną e-receptę. Następnie wystarczy kliknąć „Zamów e-receptę" i skorzystać z opcji „Wyślij”.

W obu przypadkach istnieje możliwość dodania komentarza dla lekarza. Możemy zawrzeć tam istotne informacje, np. o tym, jak się czujemy.

Co więcej, po zamówieniu e-recepty możemy śledzić jej status w aplikacji. Informację taką znajdziemy w zakładce „Zamówione”. Status został oznaczony odpowiednimi kolorami. Kolor niebieski świadczy o tym, że wniosek został wysłany do przychodni POZ i czeka na rozpatrzenie przez lekarza. Kolor żółty oznacza, że jest w trakcie rozpatrywania, a szary – że e-recepta jest wystawiona i może być zrealizowana w aptece. Z kolei czerwona kropka świadczy o tym, że wniosek został odrzucony. Wówczas warto się skontaktować z przychodnią.

Dzięki systemowi e-recept pacjent może otrzymać receptę bez wizyty w gabinecie, lekarz ma dostęp do historii przepisywanych leków, a leki przyjmowane jako "stałe" można zapisać w dokumentacji medycznej, co ułatwia ich szybkie wystawienie.

©℗
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję.
Zapisz się na newsletter
Chcesz wiedzieć jak dbać o swoje zdrowie? Chcesz uniknąć błędów żywieniowych? Być na czasie z najnowszymi zmianami w przepisach prawa medycznego, farmaceutycznego i praw pacjenta? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Newsletter
Drukuj
Skopiuj link