
Spis treści
Zgiełk, dźwięki, jasne światła i tłum – dla wielu osób to codzienność podczas wizyty w urzędzie. Jednak dla osób wrażliwych na bodźce, w tym zwłaszcza dla osób w spektrum autyzmu, takie warunki mogą być dużym obciążeniem. Dlatego Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina o swoim prospołecznym rozwiązaniu – "cichej godzinie" w obsłudze klientów. To inicjatywa, która nie tylko ułatwia dostęp do usług NFZ osobom z szczególnymi potrzebami, ale też stanowi ważny krok w kierunku większej empatii i wrażliwości w instytucjach publicznych.
"Cicha godzina": mniej bodźców, więcej komfortu
W każdy wtorek między godziną 14.00 a 15.00 w salach obsługi klientów wszystkich oddziałów wojewódzkich NFZ wprowadzane są specjalne warunki. Światła są przyciemnione, telefony i komunikaty głosowe wyciszone, a rozmowy – zarówno między pracownikami, jak i klientami – prowadzone spokojnym tonem.
Dłuższa, spokojna wizyta: zarezerwuj wcześniej
NFZ przewidział także możliwość skorzystania z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu. To opcja dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunów. Aby z niej skorzystać, wystarczy wcześniej umówić wizytę w odpowiednim oddziale NFZ – przez stronę internetową lub telefonicznie pod numerem 800 190 590 (Telefoniczna Informacja Pacjenta).
Oddziały wojewódzkie NFZ
- Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ
- Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
- Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ
- Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ
- Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ
- Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
- Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
- Opolski Oddział Wojewódzki NFZ
- Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ
- Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ
- Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
- Śląski Oddział Wojewódzki NFZ
- Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ
- Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ
- Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ
- Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ



